به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تجهیز نیروهای یگان حفاظت این سازمان به دستافزارهای مدرن، گفت: این اقدام در راستای تجهیز و هوشمندسازی روند حفاظت از اراضی دولتی و به منظور کاهش جرائم و تعرض به این اراضی صورت گرفته است.
وی هوشمندسازی یگانهای حفاظت را اقدامی در راستای حفاظت از بیت المال و انفال دولتی دانست و افزود: این اقدام موجب کوتاه شدن دست زمینخواران از اموال دولتی خواهد شد.
گفتنی است یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از سال ۱۳۹۴ در ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی در سراسر کشور وظیفه حفظ و حراست از اراضی دولتی داخل در حریم و محدوده شهرها را بر عهده دارد.